Popular posts

latihan membentuk otot lengan di rumah

Latihan Membentuk Otot Lengan Di Rumah

Sekiranya anda sibuk dan tak sempat ke gym untuk workout, anda juga boleh membuat latihan membentuk otot lengan di rumah. Sekiranya anda ingin membina otot...
senaman bahagian dada

4 Jenis Senaman Bahagian Dada (CHEST)

Jom tengok kejap cara-sara senaman untuk otot bahagian dada oleh pakar kecergasan Hakim Ismail.
makanan

7 Makanan Bina Otot Tanpa Workout

Kebiasaannya kalau sebut pasal bina otot atau bina badan je… mesti kite terbayangkan kalau nak besarkan otot mesti kena wat senaman kat gym ngan...
peralatan gym di rumah

5 Tips Beli Peralatan Gym Di Rumah

Ramai di antara kita sibuk dan tidak sempat ke gym. Balik kerja pun dah petang kan. Dah malas dan letih nak ke gym. Kan bagus...
kekuatan

Membina Kekuatan

Kita lihat, sukan bina badan dinilai melalui saiz dan bentuk. Bukan berapa berat kita boleh angkat. Latihannya fokus mengerjakan otot dalam pergerakan penuh. Dalam...

10 Kesilapan Ketika Bersenam

Kali ini, Abang Sado nak kongsikan sikit kesilapan yang biasa orang lakukan semasa bersenam di gym... Cuba anda teliti kesilapan-kesilapan berikut... 1) Terlalu Gopoh Sela dan Tempoh...

Membina Kekuatan

Kita lihat, sukan bina badan dinilai melalui saiz dan bentuk. Bukan berapa berat kita boleh angkat. Latihannya fokus mengerjakan otot dalam pergerakan penuh. Dalam...

Kenali Jenis Tubuh Badan

Kebiasaannya kita hanya mengetahui jenis bentuk tubuh dari segi kurus atau gemuk dan juga kadangkala kita kaitkan dengan bentuk buah-buahan. Sebenarnya terdapat beberapa jenis bentuk...

4 Makanan Yang Berkesan Dalam Membantu Menghilangkan Lemak

Bila berkata mengenai lemak, kita tak dapat lari dengan masalah terlebih lemak terutama di bahagian perut yang menyebabkan buncit. Ramai lelaki terutamanya yang dah berkahwin...

Msotropin… Mereka Kata Produk Kami Sampah…!

Berbagai fitnah juga kata-kata negatif diterima termasuk ada yang mengatakan produk ini tidak halal dan tiada kelulusan dari Kementerian Kesihatan Malaysia... Hari ini kami ingin...

Senaman Ringkas Otot Bahagian Atas Badan

Jom kita tengok cara-cara senaman Ringkas Otot Dada, Bahu, dan Triseps oleh Pakar Kecergasan Hakim Ismail.

Pemakanan Untuk Sado

Jika anda sedang berusaha untuk membina otot, sebenarnya ia adalah lebih daripada sekadar memulakan rutin latihan mengangkat berat. Anda perlu menukar diet pemakanan anda...

10 Fakta Kolestrol Yang Bermanfaat Untuk Diri Anda

Anda tahu tak berapa kandungan kolestrol dalam diri anda? Tahukah anda pelbagai komplikasi kesihatan yang boleh melanda diri anda apabila kolestrol ‘jahat’ terlalu banyak dalam...

Latest articles

pemakanan untuk bina badan

Jadual Pemakanan untuk Bina Badan

Pemakanan yang sihat dengan kuantiti kalori yang cukup amat penting dalam bina badan. Ramai yang masih keliru dalam pemakanan untuk bina badan. Amatlah penting untuk...
lose

Tips Hapuskan Lemak Di Perut

“Dah berapa bulan ya?”. Itu adalah pertanyaan yang  nampak kelakar tapi berbisa kepada seseorang terutama sekali lelaki untuk  menjawabnya. Ini kerana perut buncit adalah antara...
hiit

20 Minit Latihan HIIT Untuk Lengan Anda

Apabila anda membuat senaman untuk lengan anda dengan menggunakan kaedah high-intensity interval atau lebih dikenali sebagai HIIT. Anda akan mendapat 2 manfaat secara serentak dengan...

Must read

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.