Home Gaya

Gaya

Maklumat berkaitan penjagaan ketrampilan dan gaya

5 Tips Beli Peralatan Gym Di Rumah

Ramai di antara kita sibuk dan tidak sempat ke gym. Balik kerja pun dah petang kan. Dah malas dan letih nak ke gym. Kan bagus...

4 LATIHAN KARDIO UNTUK MENGECILKAN PERUT

Alhamdulillah…! Hari ni dah pun masuk hari raya ke tujuh. Mesti masing-masing penuh berselera makan banyak makanan sedap-sedap masa pergi beraya kan? Maklumlah setahun...

Kenali Jenis Tubuh Badan

Kebiasaannya kita hanya mengetahui jenis bentuk tubuh dari segi kurus atau gemuk dan juga kadangkala kita kaitkan dengan bentuk buah-buahan. Sebenarnya terdapat beberapa jenis bentuk...

Corak Pemakanan Di Bulan Ramadhan

Ramai yang tertanya-tanya, bagaimanakah corak pemakanan di bulan Ramadhan yang baik untuk badan? Rahsia kepada jawapan ini terletak kepada “keperluan tubuh badan”. Ketika bersahur, kita memerlukan...

Recent Posts

hiit

20 Minit Latihan HIIT Untuk Lengan Anda

Apabila anda membuat senaman untuk lengan anda dengan menggunakan kaedah high-intensity interval atau lebih dikenali sebagai HIIT. Anda akan mendapat 2 manfaat secara serentak dengan...
metabolisma

Metabolisma, faktor utama bakar lemak?

Abang Sado pasti ramai yang masih keliru dan tidak faham akan hal ini. Sebab itulah kita mudah terpedaya dengan 'janji manis' yang ditawarkan oleh...
makanan

7 Makanan Bina Otot Tanpa Workout

Kebiasaannya kalau sebut pasal bina otot atau bina badan je… mesti kite terbayangkan kalau nak besarkan otot mesti kena wat senaman kat gym ngan...
cara bina otot badan

Cara Bina Otot Badan

Anda masih tercari cara bina otot badan dengan berkesan? Mesti anda selalu tertanya-tanya ada tak cara bina otot badan yang betul-betul berkesan. Jika anda SERIUS nak...
batik

Rahsia Kempiskan Perut Dengan Kain Batik

Pakai baju dan nampak perut buncit, perut tersembul, berlipat, banyak ‘tyre spare’?! Kesannya, banyak kena habiskan duit beli baju baru bersaiz plus plus, sedih...