Home Pemakanan

Pemakanan

Maklumat berkaitan penjagaan makanan

7 Makanan Bina Otot Tanpa Workout

Kebiasaannya kalau sebut pasal bina otot atau bina badan je… mesti kite terbayangkan kalau nak besarkan otot mesti kena wat senaman kat gym ngan...

Pemakanan Untuk Sado

Jika anda sedang berusaha untuk membina otot, sebenarnya ia adalah lebih daripada sekadar memulakan rutin latihan mengangkat berat. Anda perlu menukar diet pemakanan anda...

Makanan berprotein tinggi bagus sebagai makanan untuk bina otot

Makanan berprotein tinggi penting untuk mereka yang masih tercari-cara makanan untuk bina otot yang sihat dan kekal lama. Badan kita terdiri daripada sel. Dari sel...

5 Tips Makanan Untuk Bina Badan

Ramai yang masih tercari-cari tips makanan untuk bina badan yang sesuai dan selamat. Faktor pemakanan adalah antara aspek penting untuk membina otot-otot badan anda...

Jadual Pemakanan untuk Bina Badan

Pemakanan yang sihat dengan kuantiti kalori yang cukup amat penting dalam bina badan. Ramai yang masih keliru dalam pemakanan untuk bina badan. Amatlah penting untuk...

Recent Posts

kolestrol

10 Fakta Kolestrol Yang Bermanfaat Untuk Diri Anda

Anda tahu tak berapa kandungan kolestrol dalam diri anda? Tahukah anda pelbagai komplikasi kesihatan yang boleh melanda diri anda apabila kolestrol ‘jahat’ terlalu banyak dalam...
jenis tubuh badan

Kenali Jenis Tubuh Badan

Kebiasaannya kita hanya mengetahui jenis bentuk tubuh dari segi kurus atau gemuk dan juga kadangkala kita kaitkan dengan bentuk buah-buahan. Sebenarnya terdapat beberapa jenis bentuk...
bina badan untuk orang kurus

Panduan Bina Badan Untuk Orang Kurus

Ramai antara mereka yang kurus ingin memiliki badan yang tegap dan berisi seperti Aaron Aziz tetapi ramai antara mereka berasa tiada harapan untuk mereka...
stamina

Bagaimana Hendak Meningkatkan Stamina Anda

Stamina adalah kekuatan dan tenaga yang diperlukan untuk mengerahkan jantung dan anggota badan untuk tempoh masa yang panjang. Biasanya perkara umum yang diketahui orang ramai...
latihan kardio untuk mengecilkan perut

4 LATIHAN KARDIO UNTUK MENGECILKAN PERUT

Alhamdulillah…! Hari ni dah pun masuk hari raya ke tujuh. Mesti masing-masing penuh berselera makan banyak makanan sedap-sedap masa pergi beraya kan? Maklumlah setahun...