Home Pemakanan

Pemakanan

Maklumat berkaitan penjagaan makanan

Makanan berprotein tinggi bagus sebagai makanan untuk bina otot

Makanan berprotein tinggi penting untuk mereka yang masih tercari-cara makanan untuk bina otot yang sihat dan kekal lama. Badan kita terdiri daripada sel. Dari sel...

5 Tips Makanan Untuk Bina Badan

Ramai yang masih tercari-cari tips makanan untuk bina badan yang sesuai dan selamat. Faktor pemakanan adalah antara aspek penting untuk membina otot-otot badan anda...

7 Makanan Bina Otot Tanpa Workout

Kebiasaannya kalau sebut pasal bina otot atau bina badan je… mesti kite terbayangkan kalau nak besarkan otot mesti kena wat senaman kat gym ngan...

Jadual Pemakanan untuk Bina Badan

Pemakanan yang sihat dengan kuantiti kalori yang cukup amat penting dalam bina badan. Ramai yang masih keliru dalam pemakanan untuk bina badan. Amatlah penting untuk...

Msotropin… Mereka Kata Produk Kami Sampah…!

Berbagai fitnah juga kata-kata negatif diterima termasuk ada yang mengatakan produk ini tidak halal dan tiada kelulusan dari Kementerian Kesihatan Malaysia... Hari ini kami ingin...

Recent Posts

lemak

4 Makanan Yang Berkesan Dalam Membantu Menghilangkan Lemak

Bila berkata mengenai lemak, kita tak dapat lari dengan masalah terlebih lemak terutama di bahagian perut yang menyebabkan buncit. Ramai lelaki terutamanya yang dah berkahwin...
latihan kardio untuk mengecilkan perut

4 LATIHAN KARDIO UNTUK MENGECILKAN PERUT

Alhamdulillah…! Hari ni dah pun masuk hari raya ke tujuh. Mesti masing-masing penuh berselera makan banyak makanan sedap-sedap masa pergi beraya kan? Maklumlah setahun...
berjaya

10 Perkara Menghalang Untuk Berjaya

Untuk post kali ini nak beri perkongsian supaya yang membaca ini akan sedikit termotivasi untuk teruskan apa yang diusahakan. Tidak kisah dalam apa jua...
kolestrol

10 Fakta Kolestrol Yang Bermanfaat Untuk Diri Anda

Anda tahu tak berapa kandungan kolestrol dalam diri anda? Tahukah anda pelbagai komplikasi kesihatan yang boleh melanda diri anda apabila kolestrol ‘jahat’ terlalu banyak dalam...
hiit

20 Minit Latihan HIIT Untuk Lengan Anda

Apabila anda membuat senaman untuk lengan anda dengan menggunakan kaedah high-intensity interval atau lebih dikenali sebagai HIIT. Anda akan mendapat 2 manfaat secara serentak dengan...